Sıra Öcalan'ın PKK'yı iknasında

İMRALI süreci devletin bütün kurumlarında destek bulurken, terör örgütü PKK'nın lideri Abdullah Öcalan'la 4 aydır sürdürülen görüşmelerde yol haritasının takvimi netleşmeye başladı.

İmralı ile MİT, "çatışmasızlık" sürecinin altyapısını hazırladı, buna paralel olarak siyaset zemininde atılacak adımlar da netleşti. Sıra, Öcalan'ın PKK'yı ikna etmesine geldi. Öcalan'ın mesajlarının örgüte ve Avrupa kanadına doğrudan iletilmesi benimsendi. Oslo görüşmelerinin noktalanmasına neden olan sızıntı ve yabancı örgüt müdahalesine karşı üst düzeyde tedbir alındı.
En kritik adım olarak görülen PKK'nın Türkiye'den çekilmesi konusunda Erbil de devrede olacak.
İkna sürecinin ardından gözlemci eşliğinde çekilme formülü devreye girecek. Süreçte MİT'in Erbil ve Selahaddin'deki büroları da aktif rol alacak. İkinci adımda örgütün silahlı güçlerini çekmeye başlayacağı belirtiliyor. Türkiye içindeki silahlı teröristler çekildikten sonra başlayacak süreci, süresiz ateşkes ilanı için kanaat önderlerinin de yer aldığı heyet yürütecek.
MİT ile PKK arasındaki görüşmelerin yeni adresinin Oslo yerine Erbil olması yönündeki tartışmalar sürüyor.

KDP: DESTEĞE HAZIRIZ

Bölgesel Kürt Yönetimi Lideri Mesud Barzani'nin Partisi KDP'nin Dış İlişkiler Sorumlusu Hemin Hawrami de, "Kolaylaştırma, teşvik etme ve fikir verme konusunda kırmızı çizgilerimiz yok. İki taraftan hangisi olduğu önemli değil, bizden nerede olmamızı isterlerse biz orada oluruz" yorumunu yaptı.

Hazal ATEŞ/SABAH

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.