Topbaş'tan Kılıçdaroğlu'na metro yanıtı
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, BM Kalkınma Programı Avrupa Komisyonu Sahra Altı Afrika ve (ACP) Afrika, Karaib ve Pasifik Ülkeleri Geleceği İlişkin Meseleler Birimi Genel Müdürü Francesca Mosca ve beraberindeki heyet ile görüştü.
Görüşme sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Topbaş, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun Kadıköy-Kartal metrosunun maliyetiyle ilgili iddialarına yanıt verdi. Topbaş, basın mensuplarına göstererek, "Kadıköy-Kartal Metrosu ve İzmir Metrosu'nun maliyetiyle ilgili elimdeki notu doğru bilgilensin diye, Sayın Kılıçdaroğlu'na göndereceğim. Çünkü bir kere Kadıköy-Kartal hattıyla ilgili yaptıkları değerlendirme yanlış. Neden? Biz oradaki hattın 22 kilometresini açtık. Yani Kadıköy-Maltepe-Kartal bölümü 22 kilometreye yakın bölümünü açtık. Esasında tamamı 26.5 kilometreye yakın. Tamamının bize maliyeti 3.1 milyar lira. Tabi bunlar, Sayın Kılıçdaroğlu'nun adamları veya kendisi, hesap adamı oldukları için 22 kilometreye böldüklerinde 141 milyon lira/km diye çıkarıyorlar. Değil. 26.5 kilometreye bölmeleri gerekir 3.1 milyar lirayı. O taktirde de 119 milyon lira çıkar. Dolayısıyla burada çok ciddi bir hesap adamların hatası var. Kendisi bir hesap adamı nasıl hesap yapıyorsa tamamen yanıltıcı ve yönlendirici bir değerlendirme. 141 milyon lira değil, 119 milyon lira. Tamamı 26.5 kilometre ve bedeli 3.1 milyar liradır. Bunu düzeltmiş olayım Sayın Kılıçdaroğlu öğrensin" diye konuştu.
İZMİR'DEKİ HAFİF METRO-TRAMVAY ARASI BİR İŞLETME
Topbaş, İzmir'deki metronun hafif metro-tramvay arası bir işletme olduğunu kaydederek, "Kadıköy-Maltepe-Kartal hattı, saatte tek yönde 70 bin insan taşıyabiliyor. Kadıköy-Kartal metrosu farklı ve ileri bir teknolojiyle yapılanh bir sistem. Bununla mukayesesi mümkün değil. Ancak bizim, Edirnekapı-Sultan Çifliği hattıyla İzmir metrosu mukayese edilebilir. İzmir metrosunun aç kapayla yaptıkları 4.5 kilometrelik alttan geçişi var. Toplamı da 11.5 kilometrelik bir uzunluğa sahip. Bizim Sultançiftliği'nin 15 kilometrelik bir uzunluğu var, kapalı bölüm yani alttan geçen bölümde 6 kilometre civarındadır. İzmir'deki 30 bin yolcuğu taşıyor. Sultançiftliği 22 bin 500 yolcu taşıyabiliyor" dedi.
DHA
İZMİR'DEKİ HAFİF METRO-TRAMVAY ARASI BİR İŞLETME
Topbaş, İzmir'deki metronun hafif metro-tramvay arası bir işletme olduğunu kaydederek, "Kadıköy-Maltepe-Kartal hattı, saatte tek yönde 70 bin insan taşıyabiliyor. Kadıköy-Kartal metrosu farklı ve ileri bir teknolojiyle yapılanh bir sistem. Bununla mukayesesi mümkün değil. Ancak bizim, Edirnekapı-Sultan Çifliği hattıyla İzmir metrosu mukayese edilebilir. İzmir metrosunun aç kapayla yaptıkları 4.5 kilometrelik alttan geçişi var. Toplamı da 11.5 kilometrelik bir uzunluğa sahip. Bizim Sultançiftliği'nin 15 kilometrelik bir uzunluğu var, kapalı bölüm yani alttan geçen bölümde 6 kilometre civarındadır. İzmir'deki 30 bin yolcuğu taşıyor. Sultançiftliği 22 bin 500 yolcu taşıyabiliyor" dedi.
DHA