Teravih tartışmalarına son nokta
"İslam'da Teravih namazı yok" iddiasına Diyanet tepki gösterdi.
Yapılan açıklamada, "Söz konusu görüşler tamamen yanlış. Peygamberimiz farz namazları dışında sadece teravih namazını cemaatle kılmıştır. Tartışmak iyi niyetli değil." dedi.
Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk'ün Ramazan akşamları kılınan 'Teravih namazı'nı hedef alan iddialarına Diyanet İşleri Başkanlığı son noktayı koydu. Diyanet yetkilileri, son günlerde kuruma vatandaştan gelen çok sayıda soru üzerine konuya açıklık getirdi.
Diyanet İşleri Başkanlığı Dini Sorular Komisyonu internet üzerinden gelen "Bazı ilahiyat profesörleri 'İslam'da Teravih diye bir namaz yok' açıklaması yaptı. Teravih namazı gerçekten yok mu?" sorusunu cevapladı. Diyanet'in 10 Ağustos 2011 tarihinde bir vatandaşa verdiği cevapta şöyle denildi: "Söz konusu görüşler tamamen yanlıştır. Bu sorunuzun doğru cevabı ve teravih namazının dindeki yeri ile ilgili geniş bilgi için sitemizin Kurul Kararları bölümünde yer alan 'Teravih Namazının Kaç Rek'at Olduğu' konulu Kurul Kararı'na bakabilirsiniz."
PEYGAMBER NADİREN TERK ETMİŞ
Fıkıh kaynaklarında teravih namazının 20 rekat olarak yer aldığı belirtilen söz konusu kurul kararında ise şöyle deniliyor: "Teravih, Ramazan ayına mahsus bir gece namazıdır. Yatsı namazından sonra kılınır. Kadın erkek her Müslüman için sünnet-i müekkede (peygamberin nadiren terk ettiği) bir namazdır. Kılınmadığı takdirde kazası gerekmez. Tek başına kılınabildiği gibi cemaatla kılınması kifai sünnettir. Peygamberimiz cemaatle namaz kılmaya olan iştiyakına rağmen farz namazları dışında sadece teravih namazını cemaatla kılmışlardır. Birkaç gece de olsa bizzat Resulullah (s.a.v.) tarafından cemaatla kılınmıştı. Hz.Peygamber farz sayılacağı endişesiyle teravihin cemaatla kılınmasını bırakmıştı. 'Hanefiler ve İmam Şafii vitirden başka yirmi kılınır' demişlerdir. Hz. Ömer, Hz. Ali ve Hz. Osman dönemlerinden başlıyarak günümüze kadar uygulandığı biçimiyle teravih namazı yirmi rekattır. Bütün fıkıh kaynaklarımızda da teravih yirmi rekat olarak ele alınmış ve işlenmiştir. Şu anda başta ülkemiz olmak üzere bütün İslam ülkelerinin camilerinde cemaatla teravih namazı yirmi rekat olarak kılınmaktadır. Bu mübarek rahmet ayında büyük bir zevk ve iştiyakla, kadını-erkeği, genci-yaşlısı, hatta çoluk-çocuğu ile tam bir kaynaşma, sevgi, saygı, huzur ve sükun içerisinde dolup taşan mabetlerimizde eda edilen bir ibadetimizin rekat sayısını tartışma konusu yaparak toplumumuzda dine karşı şüphe uyandırmak ve toplumumuzu sebepsiz yere bir fikir kargaşasına sürüklemek iyi niyetli hiç kimseye bir şey kazandırmaz. Aksine yok yere toplumumuzda tedirginlik, huzursuzluk ve stresin artmasına sebep olur ki, bu ibadetlerin ruhuna da aykırıdır."
Prof. Dr. Yaşar Nuri Öztürk'ün Ramazan akşamları kılınan 'Teravih namazı'nı hedef alan iddialarına Diyanet İşleri Başkanlığı son noktayı koydu. Diyanet yetkilileri, son günlerde kuruma vatandaştan gelen çok sayıda soru üzerine konuya açıklık getirdi.
Diyanet İşleri Başkanlığı Dini Sorular Komisyonu internet üzerinden gelen "Bazı ilahiyat profesörleri 'İslam'da Teravih diye bir namaz yok' açıklaması yaptı. Teravih namazı gerçekten yok mu?" sorusunu cevapladı. Diyanet'in 10 Ağustos 2011 tarihinde bir vatandaşa verdiği cevapta şöyle denildi: "Söz konusu görüşler tamamen yanlıştır. Bu sorunuzun doğru cevabı ve teravih namazının dindeki yeri ile ilgili geniş bilgi için sitemizin Kurul Kararları bölümünde yer alan 'Teravih Namazının Kaç Rek'at Olduğu' konulu Kurul Kararı'na bakabilirsiniz."
PEYGAMBER NADİREN TERK ETMİŞ
Fıkıh kaynaklarında teravih namazının 20 rekat olarak yer aldığı belirtilen söz konusu kurul kararında ise şöyle deniliyor: "Teravih, Ramazan ayına mahsus bir gece namazıdır. Yatsı namazından sonra kılınır. Kadın erkek her Müslüman için sünnet-i müekkede (peygamberin nadiren terk ettiği) bir namazdır. Kılınmadığı takdirde kazası gerekmez. Tek başına kılınabildiği gibi cemaatla kılınması kifai sünnettir. Peygamberimiz cemaatle namaz kılmaya olan iştiyakına rağmen farz namazları dışında sadece teravih namazını cemaatla kılmışlardır. Birkaç gece de olsa bizzat Resulullah (s.a.v.) tarafından cemaatla kılınmıştı. Hz.Peygamber farz sayılacağı endişesiyle teravihin cemaatla kılınmasını bırakmıştı. 'Hanefiler ve İmam Şafii vitirden başka yirmi kılınır' demişlerdir. Hz. Ömer, Hz. Ali ve Hz. Osman dönemlerinden başlıyarak günümüze kadar uygulandığı biçimiyle teravih namazı yirmi rekattır. Bütün fıkıh kaynaklarımızda da teravih yirmi rekat olarak ele alınmış ve işlenmiştir. Şu anda başta ülkemiz olmak üzere bütün İslam ülkelerinin camilerinde cemaatla teravih namazı yirmi rekat olarak kılınmaktadır. Bu mübarek rahmet ayında büyük bir zevk ve iştiyakla, kadını-erkeği, genci-yaşlısı, hatta çoluk-çocuğu ile tam bir kaynaşma, sevgi, saygı, huzur ve sükun içerisinde dolup taşan mabetlerimizde eda edilen bir ibadetimizin rekat sayısını tartışma konusu yaparak toplumumuzda dine karşı şüphe uyandırmak ve toplumumuzu sebepsiz yere bir fikir kargaşasına sürüklemek iyi niyetli hiç kimseye bir şey kazandırmaz. Aksine yok yere toplumumuzda tedirginlik, huzursuzluk ve stresin artmasına sebep olur ki, bu ibadetlerin ruhuna da aykırıdır."