Hayat kurtaran 'kırkayak'lar
Trafik kazalarında ölümcül sonuçlara neden olan çelik bariyerlerin yerini kaza anında katlanarak şiddeti azaltan esnek bariyerler alıyor
Kırkayak adı verilen esnek bariyerlerin deneme tatbikatı Atatürk Olimpiyat Stadının otoparkında yapıldı.
Tatbikata katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, kazalardaki ölümcül sonuçları engelleyen 'kırkayak'ların tanesinin 26 bin liraya malolduğunu söyledi.
Topbaş, "Bu paraları kaza yapan araçların sigortasından tahsil ediyoruz. Kamu malı olması münasebetiyle böyle bir hakkımız var" dedi.
Şehir içinde hız limitlerine mutlaka uyulması gerektiğine dikkat çeken Topbaş, "Zaman zaman limitin çok üzerine çıkan hızlar nedeniyle ölümcül sonuçlara sebep olan kazalar görmekteyiz. Bundan dolayı esnek bariyer uygulamasını devreye soktuk" diye konuştu.
Kavşaklara konulmaya başlayan esnek bariyerler çarpma anında sürücünün hayatını kurtarıyor. Katılım kavşaklarında kullanılan çelik bariyerlerin kaza anında araçlara büyük hasar vererek ağır yaralanmalara ve ölümlere neden olmasından ötürü gündeme gelen esnek bariyer sistemi öncelikle E-5 (D-100) Karayolundaki kaza riski yüksek olan ayrım noktalarında uygulanmaya başlandı. Şimdilik toplam 77 noktaya yerleştirilen bariyerler 100 km. hızla giden araçları emniyetli biçimde durdurabilme özelliğine sahip. Bariyerler kazadan sonra da kullanılabiliyor
Zeynel YAMAN - SABAH
Tatbikata katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, kazalardaki ölümcül sonuçları engelleyen 'kırkayak'ların tanesinin 26 bin liraya malolduğunu söyledi.
Topbaş, "Bu paraları kaza yapan araçların sigortasından tahsil ediyoruz. Kamu malı olması münasebetiyle böyle bir hakkımız var" dedi.
Şehir içinde hız limitlerine mutlaka uyulması gerektiğine dikkat çeken Topbaş, "Zaman zaman limitin çok üzerine çıkan hızlar nedeniyle ölümcül sonuçlara sebep olan kazalar görmekteyiz. Bundan dolayı esnek bariyer uygulamasını devreye soktuk" diye konuştu.
Kavşaklara konulmaya başlayan esnek bariyerler çarpma anında sürücünün hayatını kurtarıyor. Katılım kavşaklarında kullanılan çelik bariyerlerin kaza anında araçlara büyük hasar vererek ağır yaralanmalara ve ölümlere neden olmasından ötürü gündeme gelen esnek bariyer sistemi öncelikle E-5 (D-100) Karayolundaki kaza riski yüksek olan ayrım noktalarında uygulanmaya başlandı. Şimdilik toplam 77 noktaya yerleştirilen bariyerler 100 km. hızla giden araçları emniyetli biçimde durdurabilme özelliğine sahip. Bariyerler kazadan sonra da kullanılabiliyor
Zeynel YAMAN - SABAH