A HABER GALERİ
2019 Jaguar I-Pace sürüş izlenimi! 2019 Jaguar I-Pace'in motor ve donanım özellikleri neler?
İngiliz otomotiv devi Jaguar, tamamen elektrikli doğan ilk modeli I-Pace'i yollara çıkarttı. İlk model olmasına rağmen her yönüyle çok iddialı olan I-Pace, elektrikle çalışan bir SUV isteyenlerin ilk tercihi olmaya en büyük aday. İşte 2019 Jaguar I-Pace'in sürüş izlenimi, motor ve donanım özellikleri...
Sonradan elektrikli otomobile devşirilen modeller yerine artık tamamen elektrikli olarak tasarlanıp üretilen modellerle karşılaşıyoruz. Jaguar'ın yollara çıkarttığı ilk elektrikli aracı I-Pace, tasarımı, fonksiyonelliği, teknolojisi ve fiyatıyla da premium sınıfa çok iddialı bir giriş yaptı.
I-Pace, konsept bir otomobil kadar cesur ve yenilikçi hatlara sahip bir SUV...
Portekiz'de aracı test eden OTOHABER'in haberine göre, I- Pace, Jaguar'ın konsept süper spor otomobili C-X75'ten ilham alınarak tasarlanmış.
Sürtünme katsayısı 0,29 Cd olan I-Pace'in yüksek omuz çizgisi ve arkaya doğru alçalan tavan hattı dinamik görünmesini sağlıyor.
Otomobilin içerisinde de yüksek kalite algısı hissediliyor. Düğme karmaşası yaşanmayan otomobilde dokunmatik multimedya ve klima sistemleri bulunuyor.
Bazı fonksiyonları ekranlara bakmadan da yönetebilmek için fiziksel düğme ve kontrol kumandaları da düşünülerek ergonomi arttırılmış.
Bu ekranların dokunma hassasiyeti ve çalışma hızları başarılı. Ancak perdesi olmayan panoramik cam tavan sebebiyle kabin içerisindeki ışık, bu ekranların parlamasına yol açabiliyor.
I-Pace ile yol aldığımız yüzlerce kilometre yol ve yarış pisti tecrübemiz sonrasında direksiyon ve süspansiyon sistemlerinin çok net olduğunu, otomobilin sürücüyle iletişimini çok iyi olduğunu söyleyebiliyoruz.
Otomobilin dört tekerlekten çekişli olması, 50:50 oranındaki ağırlık dağılımı, zeminine yerleştirilen bataryalar ve köşelere konumlandırılan tekerlekler sayesinde zemine yapışmış gibi yol alıyor.
Sürüş rotamızda çoğunlukla pürüzsüz asfalt bulunsa da zaman zaman bozuk zeminli yollardan geçtiğimizde otomobilin şasisinin ne kadar sert olduğunu gördük. Bu sertlik bozuk zeminlerde kabin içerisindeki konforu azaltıyor.
Arazi kabiliyeti. 500 mm'lik derin su geçişini, küçük bir akarsuyu kapsayan, dik iniş ve çıkışlı toprak zeminli parkurda I-Pace'in dört tekerlekten çekiş sistemi, erişim pozisyonuna göre 90 mm daha yukarıya yükselebilen süspansiyon sistemi ve elektronik eğim iniş ve çıkış sisteminin ne kadar başarılı şekilde çalıştığını da gördük.
100 km'de ortalama 24 kW elektrik tükettiği açıklanan otomobil, güncel elektrik fiyatı 0,41 TL olarak alındığında 8,6 TL'ye 100 km yol alabiliyor.
Otomobilin tüketim maliyetini ortalama 7,0 lt/100 km tüketen bir dizel motorlu araçla kıyaslayan tablosunda, 30.000 km kullanımda dizel motorlu araç 11.949 TL harcarken I-Pace'in 2.583 TL harcadığını gördük.