Tesla Motors'un yeni elektrikli otomobili Model 3, 24 saatte 115 bin gibi rekor bir sipariş rakamına ulaştı. CEO Elon Musk attığı tweet ile ikinci günde rakamın 253 bine çıktığını duyurdu Dünyaca ünlü dev markaların yapamadığını otomotiv dünyasının en genç markalarından Tesla Motors yaptı. Şirketin 31 Mart'ta internette tanıtımını yaptığı üçüncü elektrikli modeline rekor sayıda sipariş yağdı. Model 3 adı verilen otomobil, 24 saat içinde 115 bin adet satıldı. Tanıtımdan hemen sonra siparişin 135 bin adete çıkması ise adede 1 Nisan şakası gibi oldu. Şirketin kurucusu Elon Musk da 2 Nisan'da attığı tweet ile bu rakamın 253 bine çıktığını belirtti. Tesla Motors, Model 3 ile dünya genelinde geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyor. Bu yüzden Model 3'ün sipariş verildiği pazarlar arasına Türkiye ile birlikte Brezilya, Hindistan, İrlanda, Kore, Güney Afrika, Singapur, Yeni Zelanda gibi ülkeleri de ekledi. SATIŞ FİYATI 35 BİN DOLAR Tüketiciler bin dolar depozito yatırıp, internetten ön sipariş verdikleri Model 3'ü teslim almak için, yaklaşık 1 yıl bekleyecek. Seri üretim hali henüz tamamlanmayan otomobilin 2017 başında teslim edilmesi bekleniyor. Yeni elektrikli Tesla'nın satış fiyatı ise 35 bin dolar. Elektrikli bir otomobil olmasına rağmen oldukça sportif çizgileriyle dikkat çeken Model 3, aynı zamanda aerodinamik bir tasarıma sahip. Model 3'ün teknik verileri de etkileyici, tek şarjla 346 km yol kat edebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını ise 6 saniyenin altında tamamlıyor. ELON MUSK HAYALLERİNİ GERÇEKLEŞTİRİYOR Dünyanın en zengin işadamları arasında yer alan girişimci ve mucit Elon Musk kurcusu olduğu, Tesla'daki hayallerini birer birer gerçekleştiriyor. 10 yıl önce Tesla'nın ilk modeli Roadster'ı satışa sunan Musk, bundan kazandığı parayla daha ucuz bir otomobil üretmeyi planlıyordu. Musk, spor modeli Roadster'in ardından Model S'i satışa sundu. Planın son aşamasında elektrikli otomobilleri yaygınlaştıracak olan Model 3 ortaya çıktı. ŞARJ İSTASYONU SAYISINI KATLAYACAK Tesla Motors, 2017 sonuna kadar ABD, Avrupa ve Asya'daki satış noktalarının sayısını 441 adete çıkarmayı planlıyor. Ayrıca şirket, 15 bin şarj istasyonu kurarak, istasyon sayısını ikiye katlayacak.