ŞARJ VE BATARYA
Togg'un yüzde 100 sahibi olduğu "Trugo" markasıyla Türkiye'de kullanıcılara kesintisiz ve sorunsuz bir deneyim yaşatma hedefiyle harekete geçtiğini dile getiren Karakaş, "81 ilde 600'ün üzerinde lokasyonda 1000 yüksek performanslı şarj cihazı kurmak için yola çıkan Togg, ilk istasyonlarını İstanbul ve Ankara arasındaki en önemli geçiş noktası olan Bolu'nun hareketli mekanı HighWay Dinlenme Tesisi'nde kurdu. Togg, şarj etme kapasiteleri 180 kw ve 300 kw olan cihazlarla hizmet verecek." dedi.
Togg'un Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş, şarj konusunda Shell ile işbirliği yapan Togg'un Trugo'nun hedefleriyle uyumlu olarak öncelikle 400 Shell istasyonu belirlediğini ifade ederek, şunları kaydetti:
"Belirlenen bu lokasyonların 320'sinde Togg, 80'inde ise Shell & Turcas cihazların kurulumundan sorumlu olacak. Söz konusu 400 lokasyonda kurulacak yüksek performanslı şarj cihazı sayısı yaklaşık 600 adet. Şarj cihazları trafik yoğunluğu yüksek güzergahlarda 25 kilometrekarede, az yoğunlukta bölgelerde 50 kilometrekarede bir kurulacak. Yüksek hızlı şarj cihazlarıyla bir bataryanın doluluk oranı ortalama 25 dakika içinde yüzde 20 doluluk oranından yüzde 80 doluluk oranına ulaşabilecek. Cihazlarda yüzde 100 yenilenebilir enerji kaynağı sertifikalı hizmet sağlanacak."
Karakaş, Togg'un şarj altyapısının yanı sıra bataryanın değer zincirindeki öneminin bilinciyle, enerji yoğunluğu en yüksek Li-ion NMC hücre teknolojisine sahip olan Farasis Energy ile beraber yüzde 50-50 ortak girişimle Siro Silk Road Temiz Enerji Depolama Teknolojileri Anonim Şirketi'ni kurduğunu anımsattı.
Togg'un bu girişimle batarya teknolojilerinin geliştirilmesini de amaçladığını vurgulayan Karakaş, sözlerini şöyle tamamladı:
"Siro, 2023 yılı başından itibaren Togg montaj üretim biriminin yanındaki Batarya Teknoloji Merkezi binasında batarya modül ve paketlerinin seri üretimine başlayacak. 2023 yılında Farasis'in en son geliştirdiği teknolojiler üzerine Siro batarya hücrelerini geliştirme faaliyetlerine başlayacak ve geliştirdiği tüm ürün ve çözümlerin fikri mülkiyetine sahip olacak. 2024 yılı sonundan itibaren kendi kampüsünde üretime başlayacak olan Siro, 2026 yılı itibarıyla batarya hücresi de dahil olmak üzere entegre bir enerji depolama üreticisi haline gelecek. 2031 yılı itibarıyla üretim kapasitesi 20 GWs'e ulaşacak. Siro, Türkiye'nin yanında bölgede 120 ülkeden de doğrudan sorumlu olarak otomotivin yanı sıra mikromobilite, endüstriyel uygulamalar, deniz taşıtları, yenilenebilir enerji için sabit enerji depolama uygulamalarıyla geniş bir alanda var olacak."