A HABER GALERİ
İkiyüzlü The Economist yola geldi: Anketlere inandık!
İkinci tura kalan seçimlerle ilgili yorum yapan İngiliz dergisi The Economist'ten ikiyüzlü ifadeler gelmeye devam ediyor. Seçim gününe kadar CHP lideri ve cumhurbaşkanı adayı Kılıçdaroğlu güzellemesi yapan dergi, "İkinci turda Erdoğan seçimin açık ara favorisi" sözlerine yer verirken Kılıçdaroğlu ve partisinin hezimete uğradığını ve anketlerin kendilerini yanılttığını ifade etti.

Yüksek Seçim Kurulu (YSK) Başkanı Ahmet Yener, yapılan Cumhurbaşkanı Seçimi'nde, hiçbir adayın seçilme yeterliliğini kazanamadığını, daha önceden ilan edilen Seçim Takvimi'ne göre, 28 Mayıs 2023 Pazar günü ikinci tur seçimlerinin yapılmasına karar verildiğini bildirdi.

Yener, Kurul üyeleriyle düzenlediği basın toplantısında, dünkü Cumhurbaşkanı ve 28. Dönem Milletvekili Genel Seçimi'ne ilişkin açıklama yaptı. Başkan Yener, oy verme sırasında sağlık sorunları nedeniyle hayatını kaybeden sandık görevlisi ile 2 seçmen için başsağlığı dileğinde bulundu.

Seçim sürecinde zorlu bir çalışma dönemi geçiren tüm personel ve sandıklarda görev alan kamu görevlilerine teşekkür eden Yener, süreçte olgunlukla sonuçları bekleyen seçmenlere, çalışmalarına destek sağlayan tüm kamu kurumları ve çalışanlarına teşekkürlerini iletti.

Kesin sonuçların ilanından sonra yurt dışında oy verme işlemlerinin 20 Mayıs'ta başlayacağını kaydeden Yener, "Yurt içinde ise 28 Mayıs Pazar günü gerçekleşecek. Bu dönemde de birinci tur oylamada olduğu gibi cumhurbaşkanı adaylarının radyo ve televizyondaki konuşmaları için kura çekimi ve konuşmaları gerçekleştirilecektir. 28 Mayıs'ta yapılacak cumhurbaşkanlığı ikinci oylamasının Türk milletine, Türk demokrasisine, cumhurbaşkanı adaylarımıza ve siyasi partilerimize hayırlı olmasını dileriz." diye konuştu.
Türkiye'nin seçim maratonunu en başından beri takip eden İngiliz dergi The Economist ise pazar günü gerçekleşen seçim sonuçlarının ardından efsane bir geri vites yaptı. 14 Mayıs'a tarihine kadar Başkan Recep Tayyip Erdoğan hakkında skandal ifadelere yer veren ve CHP Genel Başkanı ve cumhurbaşkanı adayı Kemal Kılıçdaroğlu güzellemesi yapan gazete, oy oranları ortaya çıkmaya başladıktan sonra taraf değiştirdi.

Dün "Kemal Kılıçdaroğlu ağır bir hezimete uğradı" minvalinde açıklama yapan dergi, dün akşam saatlerinde ise sosyal medya hesabı Twitter üzerinden Türkiye'deki seçimlerle ilgili bir analize yer verdiği haberini paylaştı.

İkinci turda seçimin açık ara favorisinin Başkan Erdoğan olduğunu ifade eden The Economist, Erdoğan'ın Kılıçdaroğlunu tiye alarak "Mutfakta biri var ve biz balkondayız" dediğini kaydetti.

Türkiye'de halkın demokrasiden vazgeçmediğine dikkat çeken dergi, "Türkler demokrasiden vazgeçmedi. Uygun seçmenlerin yüzde 88'inden fazlası 14 Mayıs'ta sandık başına gitti. Bu herhangi bir standarda göre çok yüksek bir sayı. Aynı zamanda gerilimli seçim sürecine rağmen ülkede herhangi bir olay yaşanmadı" açıklamasında bulundu.

The Economist'ten dün de benzer bir haber gelmişti. Gazete "Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye oy kullanırken rakibinin çok önünde gol attı" başlıklı bir haber yayımlamıştı.

Türkiye'deki seçmenin durumuna da değinen dergi, "Türkler demokrasiden vazgeçmedi. Seçimlere yüksek sayıda bir katılım gösterdi. Yüzde 88'in üzerinde bir katılım oldukça yüksek bir seçim oranı" dedi.

Sonucun yalnızca Türkiye'yi değil, tüm dünyayı etkilediğine dikkat çeken The Economist, "Başta Rusya meselesi olmak üzere pek çok farklı konumda Türkiye seçimleri önemliydi" dedi.

The Economist, günlerdir kirli bir propaganda yapıyordu. Türkiye'nin bağımsız politikasına son vermek isteyen, küresel çete, manipülasyon silahını medya aracılığıyla çekti. "İstediğimizi yaptırırız" ve "Türkiye'de Batı'nın sözü geçer" amacıyla harekete geçen Batı medyası açık açık destek verdikleri Kemal Kılıçdaroğlu ve 7'li koalisyon için eşi benzeri görülmemiş bir kampanya yürüttü. İlk günden bu yana "Türkiye'de demokrasi yok" yalanlarını ortaya atan Batı medyasına en güzel cevabı ise Türk halkı verdi. Yüzde 88'in üstünde bir katılımla gerçekleşen seçimlerle beraber Batı medyasının yürüttüğü kirli operasyon da suya düştü.

The Economist adeta dergisi, kirli algı operasyonunun adeta bayrak tutanı olmuştu. Seçim sürecine girildiğinden beri Başkan Erdoğan ve AK Parti hükümetini karalayıcı skandal propagandalara imza atan The Economist, tüm sosyal medya hesaplarını propaganda aracına çevirdi. Economist, Mayıs ayı kapağında '2023'ün en önemli seçimleri' başlığı ile okurlarının karşısına çıkarken 'Erdoğan gitmeli' ifadelerini kullandı. Kapakta, "Oy verin, demokrasiyi kurtarın, Erdoğan gitmeli" ifadeleri yer aldı.

The Economist dergisi, Başkan Erdoğan'ın yenilgi ile karşı karşıya olduğunu iddialarında bulunurken Kemal Kılıçdaroğlu için "Türkiye'nin bir sonraki cumhurbaşkanı olarak sıcak bir şekilde destekliyoruz." İfadelerini kullandı. Türk seçmeni yönlendirmeye çalışan Economist, Kılıçdaroğlu'nun kazanmasını arzuladıklarını beyan ederek "Muhalefet zaferi Batı için çok büyük jeopolitik değere sahip olur" ifadeleri ile açık açık itiraf etti.

The Economist, skandal haberinin ardından resmin sosyal medya hesaplarında kullandığı görsellerde "Erdoğan'a oy vermeyin" mesajlarını doldurdu.Türkiye'deki seçimlerle ilgili sürekli paylaşım yapan dergi, sosyal medya ağı Twitter üzerinden art arda tam 20 paylaşım yaptı.

Skandal ifadelerin olduğu paylaşımlarda "Kemal Kılıçdaroğlu, Türkiye'nin diktatörüne ve zamana karşı yarışıyor" ifadelerine yer verildi. Haberde "Muhtemelen kampanyanın hızından dolayı biraz bitkin görünen Kılıçdaroğlu, diktatörünün yarattığı bölünmeleri iyileştireceğini söylüyor. Ama önce kazanması gereken bir seçim var" denildi.