TOKİ sosyal konut ödemeleri başladı mı, ne zaman? TOKİ peşinat ve taksit ödemeleri başladı mı?
TOKİ sosyal konut ödemeleri başladı mı, ne zaman? sorusunun yanıtı sorgulanan konular arasında yer alıyor. 14 Eylül tarihinde başlayan sosyal konut projesi yüzde 10 peşinat ve 240 ay vade ile satılacak. Başvurular ise 5 kategori halinde kabul edilecek. Peki, TOKİ sosyal konut ödemeleri başladı mı, ne zaman? TOKİ peşinat ve taksit ödemeleri başladı mı?
TOKİ sosyal konut ödemeleri başladı mı, ne zaman? TOKİ peşinat ve taksit ödemeleri başladı mı? sorularının cevapları araştırılan konular arasında yer alıyor. Geçtiğimiz günlerde Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın duyurdu. TOKİ sosyal konut projesinde detaylar belli oldu. Konut tipi 2+1 veya 3+1 ayrımı olmadan başvurular gerçekleştirilecek ve ardından kura çekimi yapılacak. Peki, TOKİ sosyal konut ödemeleri başladı mı, ne zaman? TOKİ peşinat ve taksit ödemeleri başladı mı?
TOKİ ÖDEMELERİ NE ZAMAN BAŞLAYACAK, TARİH VERİLDİ Mİ?
Konuya dair açıklama TOKİ resmi sitesi üzerinden verildi.
Projeye yeterli talebin oluşmaması veya mücbir sebepler nedeniyle projenin gerçekleştirilememesi halinde başvuru sahiplerine bilgi verilecektir.
Hak sahiplerine konutlar;
%10 peşinat ve 240 ay vade ile satılacaktır.
Hak sahiplerinin konutlarına ait kalan borç bakiyesi ve aylık taksitler her yılın Ocak ve Temmuz aylarında olmak üzere yılda iki kez, bir önceki 6 aylık dönemdeki Memur Maaş Artış Oranı dikkate alınarak İdarece tespit edilen oranda artırılacaktır. İlk dönemsel artış sözleşme tarihine göre İdarece belirlenecektir.
Taksit ödemeleri, sözleşme tarihini takip eden ay itibariyle başlatılacaktır.
E-DEVLET ÜZERİNDEN YAPILACAK BAŞVURU İŞLEMLERİ
Başvuru sahibi;
* E-devlet üzerinden, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı hizmetleri arasında yer alan "Konut İşyeri Başvuru" hizmeti ile başvuru yapabilmektedir.
* Başvuru ekranında ve ilan metninde başvuru şartları ile ilgili bilgilendirme yer almaktadır.
* E-Devlet üzerinden projeyi seçerek başvurunuzu yapabilirsiniz.
* Başvuru durumunuzu E-Devlet Başvuru Listesi ekranından takip edebilirsiniz.
* E-Devlet başvuruları 28/10/2022 tarihinde sona erecektir.
* E-Devlet üzerinden Engelli ve Emekli kategorisinden başvuranlar için, sözleşme aşamasında engelli veya emekli olduklarına dair belge istenecektir.
* E-devlet kanalıyla başvurularda SMS ile iletilecek başvuru sahibi adına açılmış IBAN hesabına başvuru ücretinin belirlenen süre içerisinde eft, havale, ATM vb. ile yatırılması gerekmektedir. Aksi halde mevcut başvuru iptal edilecektir.
* Başvuru işlemlerini E-Devlet üzerinden yapan vatandaşların başvuru işlemleri yukarıda belirtilen şekilde tamamlanacak olup, ayrıca Banka şubelerinden başvuru için işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır.
* Şehit Aileleri, Terör, Harp ve Vazife Malulleri başvuruları sadece Banka Şubelerinden alınacaktır.