Çin Türkiye'nin ihracat trenini törenle karşıladı
Türkiye'nin Çin'e gönderdiği ilk ihracat treni muhalif kesimleri rahatsız etmiş, yalan haberlere sevk etmişti. Türkiye düşmanlığı yapanlara rağme yoluna devam eden tren, Çin'de törenle karşılandı.
Törene Türkiye'nin Pekin Büyükelçisi Abdülkadir Emin Önen'in yanı sıra, Xi'an Belediye Başkan Yardımcısı Shen Liping katıldı. Büyükelçi Önen, yaptığı konuşmada, "Teknolojinin ve modernleşmenin getirdiği fırsatlarla birlikte modern İpek Yolu'nu inşa ediyoruz ifadelerini kullandı.
Önen, Xi'an-İstanbul arasındaki direkt uçuşların Covid-19 pandemisi sona erdikten sonra yeniden başlamasını umduklarını kaydetti. Büyükelçi Önen, pandemi döneminde Çin ile Avrupa arasındaki demiryolu bağlantısının daha da hayati bir hâle geldiğini ve uluslararası lojistik tedarik zincirinin istikrarında yük trenlerinin önemli bir rol oynadığını ifade etti.
Büyükelçi Önen, "Türkiye ile Çin arasında demiryolu bağlantısının daha çok kullanılması, Avrasya'daki ekonomik faaliyetleri de hızlandıracaktır ifadelerini kullandı.Xi'an Belediye Başkan Yardımcısı Shen Liping, yaptığı konuşmada, Türkiye'nin jeopolitik konumunun önemine işaret ederek, tren seferleri sayesinde iki ülke arasındaki iletişim ve temasların gelişmesini umduklarını ifade etti.
Törende, Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan'ın da mesajının yer aldığı bir video gösterildi. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, Türk mallarının, tarihi İpek Yolu'nun izinde, demir yolu üzerinde, dünyanın en büyük pazarlarından biri olan Çin'e 13 günde ulaşmasının sevinci ve gururunu yaşadıklarını belirterek, "Bu seferlerimiz artacak ve düzenli olarak sürecek." ifadelerini kullandı.
Pekcan, İstanbul Çerkezköy'den başladığı yolculuğunu Çin'in Xian şehrinde noktalayan ilk blok ihracat treninin karşılama törenine video konferans yöntemiyle katıldı.
Türkiye'den çıkarak Gürcistan ve Azerbaycan'ı geçen, Hazar Denizi'ni aşmak suretiyle Kazakistan'ı kateden ve yaklaşık 8 bin 700 kilometre yol alan ihracat treninin Türkiye'den Uzak Asya'ya demir yolu sevkiyatları açısından güzel bir başlangıcı teşkil ettiğini dile getiren Pekcan, "Karşılıklı sevkiyatlar ile Avrupa ve Asya ticaretinin zenginleşmesine katkı sağlayacağına inandığımız Orta Koridor'un, demir yolu taşımacılığı ile canlandığına hep birlikte şahit oluyoruz. Bu ve bundan sonra devam edecek seferlerimizin ülkemiz ihracatına olduğu kadar Türkiye ve Çin arasındaki karşılıklı ticarete ve hatta küresel ticarete katkı sağlayacağını ümit ediyorum." değerlendirmelerinde bulundu.
Pekcan, son yıllarda küresel ekonomideki gelişmelerin, güçlü lojistik imkanlara sahip olmanın önemini daha da belirgin bir şekilde açığa çıkarttığını vurgulayarak, salgın nedeniyle kara yolu taşımacılığına getirilen kısıtlamaların, salgından görece daha az etkilenen demir yolu taşımacılığı sektörünün stratejik önemini arttırdığını kaydetti.
Bugün gelişmekte olan ekonomiler olarak öne çıkan Asya ülkelerinin, küresel ticaretten aldıkları payı artırmaya ve küresel değer zincirlerinde önemli roller üstlenmeye devam ettiğine dikkati çeken Pekcan, Türkiye'nin de üretim ve ihracat altyapısındaki dinamizmin yanı sıra zengin beşeri kaynakları, yenilikçiliğe olan yatkınlığı ve sahip olduğu kalite standartları ile küresel ekonominin önemli ve belirleyici aktörlerinden biri olma özelliğini her geçen gün artırdığını bildirdi.
BAKAN KARAİSMAİLOĞLU'NUN AÇIKLAMALARI
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Çin'in Xi'an şehrine ulaşan ilk ihracat treninin karşılanma törenine video konferansla katılarak, "42 konteyner dolusu beyaz eşya yüküyle Çerkezköy istasyonumuzdan hareket eden ilk ihracat trenimizin; 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke aşarak Çin'e olan yolculuğunu başarıyla tamamlaması büyük bir hayalin artık gerçek olduğunun en büyük kanıtı olmuştur" dedi.
Bakan Karaismailoğlu, geçen 4 Aralık'ta İstanbul'dan Çin'e hareket eden ilk ihracat treni için Çin'in Xi'an kentinde bugün düzenlenen resmi törene, video konferans aracılığı ile bağlandı. Bakan Karaismailoğlu, Asya ve Avrupa arasında demiryolu yük taşımacılığı alanında yeni bir çağın başladığını belirtti. Karaismailoğlu, "Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattı, Çin ile Türkiye arasındaki yük taşıma süresini 1 aydan 12 güne, asrın projesi Marmaray'ın bu hatta entegre olmasıyla da Uzak Asya ile Batı Avrupa arasındaki süreyi 18 güne düşürmüştür. 42 konteyner dolusu beyaz eşya yüküyle 4 Aralık 2020 tarihinde Çerkezköy İstasyonumuzdan hareket eden ilk ihracat trenimiz; 2 kıta, 2 deniz ve 5 ülke aşarak Çin'e olan yolculuğunu başarıyla tamamlaması büyük bir hayalin artık gerçek olduğunun en büyük kanıtı olmuştur" dedi.
'İKİNCİ İHRACAT TRENİMİZ DE YOLCULUĞUNA DEVAM EDİYOR'
İkinci ihracat treninin de Çin'in Xi'an şehrine doğru yolda olduğunu anımsatan Bakan Karaismailoğlu, trenin 42 vagon/konteyner içerisinde bin 400 adet beyaz eşya yüküyle başarıyla yolculuğuna devam ettiğini kaydetti. Karaismailoğlu "İnanıyorum ki 2021 yılı içerisinde iki ülke arasında haftada iki kez karşılıklı yapılacak seferler ile bu başarılara yenileri katlanarak eklenecektir. Bu düşüncelerle Çin'e ulaşarak demir yolu yük taşımacılığında yeni bir dönemin başladığını tüm dünyaya ispat eden ihracat trenimizin yeni başarılarımız için güçlü bir soluk olmasını temenni ediyorum" ifadelerini kullandı.