Son dakika: 2020 Nisan ayı tüketici güven endeksi belli oldu
Son dakika haberine göre; TÜİK, nisan ayı Tüketici Güven Endeksi ile geçen yıla ilişkin hane halkı yurt içi turizm istatistiklerini açıkladı. Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan mevsim etkilerinden arındırılmış tüketici güven endeksi, Nisan ayında bir önceki aya göre yüzde 5,8 oranında azaldı; Mart ayında 58,2 olan endeks, Nisan ayında 54,9 oldu.
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 22.04.2020 | 10:16
- Güncelleme Tarihi: 22.04.2020 | 10:28
Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan mevsim etkilerinden arındırılmış tüketici güven endeksi, yüzde 5.8 düşerek, Mart ayındaki 58.2 düzeyinden Nisan ayında 54.9'a geriledi.
TÜKETİCİ GÜVEN ENDEKSİ NEDİR VE NE ANLAMA GELİYOR?
Anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi 0-200 aralığında değer alabiliyor. Tüketici güven endeksinin 100'den büyük olması tüketici güveninde iyimser durumu,100'den küçük olması tüketici güveninde kötümser durumu gösteriyor.
Gelecek 12 aylık döneme ilişkin hanenin maddi durum beklentisi Mart ayındaki 78.6 düzeyinden, Nisan ayında yüzde 7.8 düşüşle 72.5'e geriledi.
Gelecek 12 aylık döneme ilişkin genel ekonomik durum beklentisi Mart ayındaki 75.6 düzeyinden, Nisan ayında yüzde 1.1 düşüşle 74.8'e geriledi.
Gelecek 12 aylık döneme ilişkin işsiz sayısı beklentisi endeksi Mart ayındaki 57.6 düzeyinden, Nisan ayında yüzde 6.7 düşüşle 53.8'e geriledi.
Gelecek 12 aylık döneme ilişkin tasarruf etme ihtimali endeksi ise Mart ayındaki 21.2 düzeyinden, Nisan ayında yüzde 13.1 azalıp, 20'nin de altına inerek 18.4'e geriledi.
Aylık tüketici eğilim anketi ile tüketicilerin maddi durum ve genel ekonomiye ilişkin mevcut durum değerlendirmeleri ile gelecek dönem beklentileri, harcama ve tasarruf eğilimleri ölçülüyor.
Tüketici eğilimine ilişkin endekslerden, tüketimin finansmanı amacıyla borç kullanma ihtimali endeksinin artması iyimser durumu, azalması ise kötümser durumu gösteriyor.
Benzer şekilde tüketici fiyatlarının değişimine ilişkin düşünce ve beklenti endekslerinin artması tüketici fiyatlarında düşüş düşüncesini/beklentisini, azalması ise tüketici fiyatlarında artış düşüncesini/ beklentisini gösteriyor.