Yerel kalkınmada "LEADER" dönemi

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, "Yerel Kalkınma Stratejilerinin Uygulanması" çerçevesinde bölge dinamikleri dikkate alınarak teşvik sağlayacak "LEADER Tedbiri"nin tanıtım toplantısına katılacak.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, Avrupa Komisyonu tarafından 2015 yılında onaylanan, Avrupa Birliği Kırsal Kalkınma Programı 2 (IPARD), Tarım Reformu Genel Müdürlüğü IPARD Yönetim Otoritesi ve IPARD Ödeme Kurumu olan Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumunca (TKDK) başarıyla uygulanmaya devam ediyor.

IPARD II Programı kapsamında desteklenecek ve LEADER yaklaşımı olarak bilinen "Yerel Kalkınma Stratejilerinin Uygulanması" çerçevesinde, bölge dinamikleri dikkate alınacak ve buna paralel olarak teşvik sağlanacak.

Şanlıurfa'nın Birecik ve Çorum'un İskilip ilçelerinde 2010'da pilot olarak başlatılan çalışmalara 2015 yılından itibaren hız verilirken LEADER, Ankara, Amasya, Çanakkale, Denizli, Diyarbakır, Erzurum, Kastamonu, Manisa, Ordu ve Samsun illerine yaygınlaştırıldı ve 2020 yılından itibaren diğer IPARD illerinde de yaygınlaştırılması amaçlandı.

Avrupa Birliği (AB) tarafından, Türkiye'ye LEADER Tedbiri kapsamında 2020-2023 yıllarını kapsayan süreç için yaklaşık 22 milyon avro bütçe verildi.

Yerel kalkınmada bölge dinamiklerini dikkate alan proje dönemini başlatması kapsamında önemli bir adım olan LEADER Tedbiri'nin tanıtım toplantısı, yarın Tarım ve Orman Bakanı Pakdemirli'nin katılımıyla yapılacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.