Türkiye’nin gurur markası Türk Hava Yolları 86 yaşında
Türkiye’nin en değerli markası ve dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu Türk Hava Yolları gökyüzündeki 86. yılını kutluyor. Ay yıldızlı bayrağı ilk kez 1933 yılında, toplam 28 koltuk kapasitesine sahip 5 uçaklık filosuyla taşımaya başlayan küresel marka, bugün 336 uçaklık modern filosuyla her gün yüzbinlerce yolcuyu dünyanın dört bir yanına ulaştırıyor. Türk Hava Yolları Basın Müşaviri Yahya Üstün, paylaştığı mesajında, "Bayrağımızı dünyanın dört bir yanında dalgalandırmaktan onur duyuyoruz." dedi.
Operasyonlarına ilk olarak, "Devlet Hava Yolları İşletmesi" adıyla İstanbul Atatürk Havalimanı'nda (eski adıyla Yeşilköy Havalimanı) başlayan Türk Hava Yolları 1943- 1945 yılları arasında filosuna kattığı yeni uçaklar ile bugünkü başarının temellerini attı. Yolcu kapasitesinin ve hedeflerin büyümesiyle birlikte, bayrak taşıyıcı ilk yurtdışı seferini 1947 yılında, Ankara – İstanbul – Atina hattında gerçekleştirdi. TC-ABA tescil kodlu DC-3 uçağı ile gerçekleştirilen uçuş toplamda 2 saat 40 dakika sürdü. Türk Hava Yolları ilk Atina seferinden 4 yıl sonra, 1951 yılında Lefkoşa, Beyrut ve Kahire ile uluslararası uçuş noktalarını genişletti.
Altmışlı yıllara gelindiğinde Türkiye pazarında kazandığı deneyim ile yurtdışı operasyonlarında başarılı bir strateji oluşturan bayrak taşıyıcı, henüz o yıllarda Avrupa'nın en iyi ilk üç havayolu şirketi arasına girmeyi başardı. Jet motorlu uçakların gökyüzünde görülmeye başlaması ile birlikte Türk Hava Yolları'nın başarı yolculuğu da hız kazandı.
Kuruluşunun 50. yılında (1983), 30 uçaklık filosu ve 4 bin 37 koltuk kapasitesiyle 3 farklı kıtaya uçuş gerçekleştiren Türk Hava Yolları bu önemli yılı 2,5 milyon yolcu ve 30 bin ton kargo taşıyarak tamamladı. Aynı dönemde, yolcularının seyahat deneyimine yüksek derecede önem veren şirket her ay milyonlarca yolcusuna sunduğu "SKYLIFE" dergisini ilk kez 1983 yılında "THY Magazin" adıyla yayınladı.
ÖNEMLİ BÜYÜME SÜRECİ
Yirmi birinci yüzyılın ilk yıllarında küresel havacılık sektöründe yaşanan duraklama ve gerilemenin aksine Türk Hava Yolları yeni yatırımlar, açılan hatlar ve genişleyen filosu ile önemli bir büyüme sürecine girdi. Bayrak taşıyıcı bu değişim sürecinde yalnızca yolcu taşıyan bir şirket olarak kalmadı ve uçak bakım onarımı, kargo taşımaları, yer hizmetleri, uçak içi koltuk ve mutfak üretimi, havacılık ve uçuş eğitimi alanlarında da dünyaya ve diğer havayollarına hizmet sunan bir marka konumuna geldi.
Uçuş ağını 2019 yılı itibarıyla 124 ülke ve 309 havalimanına kadar genişleten, yılda 75 milyonun üzerinde yolcu taşıyan bayrak taşıyıcı, 6 Nisan tarihi itibarıyla yeni evi İstanbul Havalimanı'na taşınarak daha güçlü bir yükseliş için büyük bir başlangıç yaptı.
Dünyanın en genç uçak filolarından birine sahip olan ve operasyonlarını küresel havacılığın yeni merkezi İstanbul Havalimanı'nda sürdüren Türk Hava Yolları 86. yılında dünyanın en iyi havayolu şirketi olma yolculuğunu sürdürüyor.
GURURLANDIRAN VİDEO
Türk Hava Yolları Basın Müşaviri Yahya Üstün, Twitter hesabından paylatığı mesajında, "Tam 86 yıl önce; 5 uçak ve 24 çalışan ile bu topraklarda başlayan gurur yolculuğumuz bugün 336 uçak ve 50 bin çalışan ile 124 ülkede devam ediyor. Bayrağımızı dünyanın dört bir yanında dalgalandırmaktan onur duyuyoruz." dedi. Üstün, THY için gururlandıran bir video da paylaştı.
Tam 86 yıl önce; 5 uçak ve 24 çalışan ile bu topraklarda başlayan gurur yolculuğumuz bugün 336 uçak ve 50 bin çalışan ile 124 ülkede devam ediyor. Bayrağımızı dünyanın dört bir yanında dalgalandırmaktan onur duyuyoruz. pic.twitter.com/JHPz93rknS
— Yahya ÜSTÜN (@yhyustun) 19 Mayıs 2019