Üsküdar-Çekmeköy metro hattı, ilk günde kaç yolcu taşıdı?

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından önceki gün açılışı yapılan Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı'nın ikinci etabı olan Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı ilk günde 334 sefer yaparken, 179 bin 612 yolcu kullandı.

Üsküdar-Ümraniye Metro Hattı'nın ikinci etabı olan ve önceki gün açılışı yapılan Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı ilk günde 334 sefer ile 179 bin 612 yolcu taşıdı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden yapılan açıklamaya göre, önceki gün Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal tarafından açılışı yapılan Ümraniye-Çekmeköy/Sancaktepe Metro Hattı'na vatandaşlar yoğun ilgi gösterdi.

Tam kapasiteyle hizmet veren Türkiye'nin ilk sürücüsüz metro hattında ilk günde 334 sefer ile toplamda 179 bin 612 yolcu taşınırken, 6'lı vagon setleriyle yapılan seferler, aynı anda daha fazla vatandaşa rahat ve konforlu ulaşım imkanı sağladı.

Birinci etap olan Üsküdar-Ümraniye hattında günlük ortalama 90 bin yolcu taşınırken, Ümraniye-Çekmeköy hattının devreye alınmasıyla bir günde taşınan yolcu sayısı 2 katına çıktı.

Bu rakam, raylı sistemlerde ek hatların devreye alınmasıyla yolcu sayısında görülen en fazla artış olarak kayda geçti.

İstanbul'da 4 ilçeye doğrudan hizmet eden 20 kilometrelik hat sayesinde ilk günde 179 bin 612 yolcunun metroyla taşınmasıyla bölge trafiğinde ortalama 50 bin aracın trafikten çekilmesine denk rahatlama sağlandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.