UBER'de sürücüsüz araç krizi büyüyor

Yeniden sürücüsüz araç denemelerine başlaması beklenen Uber, sürpriz bir kararla 100 güvenlik sürücüsünün daha işine son verdi. Mart ayında Arizona'da gerçekleşen ve bir yayanın ölümüne neden olan kazanın ardından bu bölümdeki işten çıkarmaların sayısı da 400 oldu.

Uber, mart ayında ABD'de bir yayanın ölümüyle sonuçlanan sürücüsüz araba kazasının ardından yaprak dökümü yaşıyor. Olayın ardından sürücüsüz araç denemelerini durduran ve güvenlik amacıyla araçta sürüşe refakat eden 300 güvenlik sürücüsünü çıkaran Uber, operasyonunu San Francisco ve Pittsburgh'a kaydırmıştı. Polis raporlarına göre Uber aracının otonom moddayken yayaya çarpma esnasında araçtaki güvenlik sürücüsünün telefonda dizi izlediği ortaya çıkmış ve sürücünün yola dikkat etmesi durumunda kazanın kesinlikle önlenebileceği raporlanmıştı. Habertürk'te yer alan habere göre; Yaz aylarında yeniden sürücüsüz araç denemelerine başlaması beklenen Uber, sürpriz bir kararla 100 güvenlik sürücüsünün daha işine son verdi.

BİRKAÇ AY SONRA YENİDEN BAŞLIYOR

Şirketten yapılan açıklamaya göre bu 100 sürücü yerine 55 adet 'görev uzmanı' alınmıştı. Görev uzmanları hem sürüş ve bağlı faktörler hem de yol koşullarının testi üzerine eğitim alacak. Uber kanadı, işten çıkarmalarla ilgili yaptığı basın açıklamasında "Ekibimiz güvenli sürücüsüz teknoloji adanmışlığına devam etmek ve ilerleyen aylarda yeniden halka açık yollara dönmeyi sabırsızlıkla beklemektedir." denildi. Uber'in Volvo ile sürdürdüğü sürücüsüz deneyim ortaklığının yanı sıra pek çok teknoloji şirketi de aynı hedefe yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Google'ın çatı şirketi Alphabet bünyesindeki Waymo, elektrikli otomobil devi Tesla, Apple, Samsung ve dev üreticiler Volkswagen ve Nissan bu şirketlerden birkaçı...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.