Türk Telekom'dan rekor FAVÖK

Türk Telekom gelirleri 2016 yılının üçüncü çeyreğinde yıllık bazda yüzde 11,4 artarak 4,1 milyar TL oldu.

Türk Telekom'un gelirleri 2016 yılının üçüncü çeyreğinde yıllık bazda yüzde 11,4 artarak 4,1 milyar TL olurken, şirket rekor seviyede çeyreksel FAVÖK elde etti.

Türk Telekom, 2016 yılı üçüncü çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Grup gelirlerini yıllık bazda yüzde 11,4 artırarak 4,1 milyar TL'ye çıkaran Türk Telekom, FAVÖK rakamını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,5 artışla 1,5 milyar TL'ye taşıyarak rekor çeyreksel FAVÖK kaydetti.

Türk Telekom üçüncü çeyrekte mobil, geniş bant ve TV olmak üzere yüksek büyümeye sahip faaliyet kollarında 450 bin net abone artışı gerçekleştirdi. Böylelikle toplam abone sayısı 38,5 milyona ulaştı.

Şirket, üçüncü çeyrekte geniş bantta 119 bin net abone artışı ortaya koyarken, yılbaşından bu yana kaydedilen 429 binlik artış, halka arzdan itibaren elde edilen en yüksek 9 aylık net abone kazanımı oldu. Fiber abone tabanı ise bir önceki yıla göre yüzde 38 artışla 1,85 milyon olurken, fiber hane kapsama rakamı 13,1 milyona ulaştı.

Türk Telekom'un mobil abone sayısı üçüncü çeyrekte 342 bin artış kaydetti ve toplam mobil abone sayısı 18,4 milyona yükseldi. Böylelikle yılbaşından bu yana net abone kazanımı 1 milyonu aştı. Akıllı telefon penetrasyonu da yüzde 73'e çıktı. Akıllı telefon kullanıcısı olan abonelerin aylık ortalama data kullanımı 2,3 GB iken, LTE abonelerinin ortalama kullanımı 3,5 GB olarak gerçekleşti.

Türk Telekom'un bir önceki çeyrekte 219 bin kilometre olan Türkiye'deki toplam fiber uzunluğu üçüncü çeyrek sonu itibarıyla 223 bin kilometreye yükseldi. Ev TV abone sayısı bu çeyrekte kaydedilen 46 binlik net artış ile 590 bine ulaştı. Yılın üçüncü çeyreğinde kaydedilen 666 milyon TL'lik yatırım harcaması, yılbaşından bu yana olan konsolide yatırım harcamasını 2,1 milyar TL'ye taşıdı.

"GÜÇLÜ BÜYÜME HIZI DEVAM ETTİ"

Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Paul (Boulos H.B.) Doany 2016 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarına ilişkin değerlendirmesinde, şunları kaydetti:

"Türk Telekom ailesi ve çalışma arkadaşlarımla yeniden bir arada olmaktan onur duyuyorum. Bu güzel ülkenin her bir şehrinde varlık gösteren ve güçlü bir mirasa sahip olan bu şirkete liderlik etmek bir ayrıcalık. Bizi bekleyen fırsatlarla ilgili çok heyecanlıyım. Türk Telekom, daha fazla değer yaratmak üzere güçlü yanlarını kullanmak için çok iyi konumlanmış durumda. Ürün ve hizmetlerimizin başarılı bir şekilde operasyonel olarak birleşmesinin ardından, paydaşlarımıza en yüksek değeri sunabilmek için organizasyonel yapımızın sadeleştirilmesini hızlandırmayı ve verimlilik artışı sağlayarak performansımızı daha iyi seviyelere getirmeyi planlıyoruz."

Doany, Türk Telekom'un bugüne kadar attığı servis entegrasyonu adımlarının başarılı sonuçlarının, güçlü finansal performansa dönüştüğünü belirterek, "Türk Telekom 2016 yılının üçüncü çeyreğinde güçlü büyüme hızını sürdürdü. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla, bu çeyrekte bütün iş segmentlerimizin desteğiyle, konsolide gelirlerimizi inşaat gelirleri düzeltmesi hariç yüzde 9 artırarak 3,9 milyar TL'ye çıkardık. FAVÖK yıldan yıla yüzde 14 büyüdü ve 1,5 milyar TL'ye ulaşarak tarihimizin çeyrek bazda en yüksek FAVÖK'ü oldu." dedi.

Türkiye'nin lider entegre telekomünikasyon şirketi olarak senenin üçüncü çeyreğinde güçlü operasyonel performans göstermeye devam ettiklerini anlatan Doany, abone tabanlarına 280 bin yeni abone eklediklerini, toplam abone sayılarını 38,5 milyona çıkardıklarını, yüksek büyümenin gözlendiği geniş bant, mobil ve TV alanında 450 bin yeni abone kazandıklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.