Tazminata garanti

Her çalışanın kıdem tazminatı alabilmesi için başlatılan çalışmada sona gelindi, işçi ve işveren kesimiyle görüşmeler yapılarak, son şekli verilecek

Çalışanların kıdem tazminatı sorununun çözümü için düğmeye basıldı. Hazırlanan çalışmada sona gelinirken; işçi ve işveren kesimiyle yoğun görüşme trafiği gerçekleştirilecek. Taraflarla uzlaşma sağlanarak yeni formül hayata geçirilecek.
İSTEYEN ÇEKEBİLECEK
Yeni sistem, Kıdem Tazminatı Fonu dönemini başlatacak. 1 yıl çalışmaya karşılık 1 aylık brüt tutarındaki kıdem tazminatı miktarı, fonla azalmayacak. 30 günlük brüt ücrete karşılık gelen 8.3'lük oran işveren payının yanı sıra devlet katkısı, İşsizlik Fonu'ndan yapılacak destekle korunacak. Her çalışanın bireysel kıdem hesabı olacak. İşveren bu hesaba her ay para yatıracak. Çalışanlar hesapta biriken parayı istediği zaman takip edebilecek. İlk hesapların da 1 Ocak 2017'de açılması hedefleniyor. Yeni modele göre, tüm çalışanlar yasa çıktıktan sonra fon sistemine dahil olacak ancak geçmiş dönem için tercih hakkı sunulacak. İşçiler en az 3 bin 600 gün prim ödeme ve 15 yıl çalışma koşuluyla her yıl için 30 gün karşılığı para çekme hakkına sahip olacak. Evlilik, askerlik gibi durumlarda da çekme hakkı için 10 yıl koşulu aranması öngörülüyor. Emekli olurken de hesapta biriken paranın tamamı alınabilecek. 1 gün bile çalışanın kıdem tazminatı hakkı olacak. Sadece işten çıkartılanlar değil, istifa edenler de kıdem tazminatı alabilecek.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.