Renault Grubu pazar lideri
Renault Grubu'nun, Ocak–Haziran 2012 döneminde toplam pazar lideri olduğu bildirildi.
Yapılan açıklamaya göre, Renault Grubu (Renault Dacia), Haziran ayı sonu itibarıyla bu yılın ilk yarısında binek ve hafif ticari pazarda birinciliği elde etti.
Grup, 64 bin 805 adet satış gerçekleştirerek toplam pazarda geçen yılın aynı dönemine göre, 0,7 puan artışı ve yüzde 16,5 pazar payı kaydetti.
Binek araç pazarında ise 2011 yılının aynı dönemine göre 0,9 puan pazar payı artışı gerçekleştirdi. Renault Grubu, yaptığı 47 bin 641 adet araç satışı ile binek otomobil pazarından yüzde 19,5 pay aldı.
RENAULT MARKASI
Renault yılın ilk yarısında 43 bin 658 satış adedi ile toplam pazardan yüzde 12,8 pazar payı elde etti. Renault markası, gerçekleştirdiği 35 bin 845 adet satış ile yüzde 14,7 pazar payı elde etti ve binek otomobil pazarında liderliğini sürdürdü. Fluence ve Symbol, yılın ilk yarısında da Türkiye'nin en çok satan ilk 3 otomobili olmaya devam ediyor.
DACIA MARKASI
Ocak-Haziran 2012'de pazar yüzde 19 düşerken, Dacia, 2012 yılı ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre toplam pazarda satış adedini yüzde 21 arttırdı.
Binek otomobil pazarında ise yine aynı dönemde Dacia markası satış adetlerini yüzde 46 arttırdı. Dacia, bu performans ile satış adet artış oranında markalar arasında 1. sırada yer aldı.
Bu yılın ilk yarısında toplam pazarda 8. sırada yer alan Dacia, 12 bin 565 adet toplam satış ile geçen yılın aynı dönemine göre 1,2 puan artış kaydederek yüzde 3,7 toplam pazar payı elde etti.
Dacia'nın ezber bozan modeli Duster, 2012 yılının ilk yarısında yüzde 29 segment payı ile orta sınıf SUV lideri olmaya devam ediyor. Kendi segmentinde satılan her 3 otomobilden biri ve her 2 dizel araçtan biri Duster oldu.
AA
Grup, 64 bin 805 adet satış gerçekleştirerek toplam pazarda geçen yılın aynı dönemine göre, 0,7 puan artışı ve yüzde 16,5 pazar payı kaydetti.
Binek araç pazarında ise 2011 yılının aynı dönemine göre 0,9 puan pazar payı artışı gerçekleştirdi. Renault Grubu, yaptığı 47 bin 641 adet araç satışı ile binek otomobil pazarından yüzde 19,5 pay aldı.
RENAULT MARKASI
Renault yılın ilk yarısında 43 bin 658 satış adedi ile toplam pazardan yüzde 12,8 pazar payı elde etti. Renault markası, gerçekleştirdiği 35 bin 845 adet satış ile yüzde 14,7 pazar payı elde etti ve binek otomobil pazarında liderliğini sürdürdü. Fluence ve Symbol, yılın ilk yarısında da Türkiye'nin en çok satan ilk 3 otomobili olmaya devam ediyor.
DACIA MARKASI
Ocak-Haziran 2012'de pazar yüzde 19 düşerken, Dacia, 2012 yılı ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre toplam pazarda satış adedini yüzde 21 arttırdı.
Binek otomobil pazarında ise yine aynı dönemde Dacia markası satış adetlerini yüzde 46 arttırdı. Dacia, bu performans ile satış adet artış oranında markalar arasında 1. sırada yer aldı.
Bu yılın ilk yarısında toplam pazarda 8. sırada yer alan Dacia, 12 bin 565 adet toplam satış ile geçen yılın aynı dönemine göre 1,2 puan artış kaydederek yüzde 3,7 toplam pazar payı elde etti.
Dacia'nın ezber bozan modeli Duster, 2012 yılının ilk yarısında yüzde 29 segment payı ile orta sınıf SUV lideri olmaya devam ediyor. Kendi segmentinde satılan her 3 otomobilden biri ve her 2 dizel araçtan biri Duster oldu.
AA