Yeni sahibi Saab'ın logosunu istiyor

Saab’ın yeni sahibi, Saab ismini ve logosunu kullanma hakkı üzerindeki engele dair “mümkün olduğu kadar çabuk” bir çözüm bulmaya çalışacağını söyledi.

Saab'ın geçen yılın sonlarında mali sorunları nedeniyle iflas etmesinin ardından, bir Çin-Japon yatırım grubu olan National Electric Vehicle Sweden (NEVS) İsveçli otomobil yapımcısını bu ay başlarında satın almıştı.
Satış Saab ismi ve logosunu kullanma iznini içermiyordu.
Bu izin ancak savunma şirketi Saab AB ve kamyon yapımcısı Scania tarafından verilebiliyor. Her iki şirket de Saab binek otomobillerinde görülen kartal başlı ejderha logosunun aynısını kullanıyor.
Scania anlaşmanın 1990 yılında, General Motors'un Saab AB, Saab Autos ve Scania'yı içeren tek şirketin, binek otomobili bölümünün yüzde 50'sini almasının ardından yapıldığını söyledi.
Scania sözcüsü Hans-Ake Danielsson yaptığı bir açıklamada "Ticari markanın her kullanımının görüşülmesi gerekir. NEVS biz onaylayana kadar Saab ismini kullanamaz. Bu konu şu anda görüşülüyor" dedi.
Danielsson şöyle ekledi: "İsmimizin ve markamızın itibarını korumamız gerek. Yeni sahibin o ismi tehlikeye atmayacağından emin olmalıyız."
NEVS sözcüsü Mikael Ostlund da, "Bütün taraflar konuyu mümkün olduğu kadar çözüme kavuşturmak istiyorlar" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.