Türkiye 'ticari marka ve endüstriyel tasarımlar' alanında ilk sırada

Küresel İnovasyon Endeksi (GII) raporuna göre dünyadaki en inovatif ülke üst üste 14. kez İsviçre olurken, Türkiye üst orta gelir grubunda ilk 3'e girmeyi başardı. Öte yandan Türkiye, ticari markalar ve endüstriyel tasarımlar alanında ise dünya genelinde 1. sırada.

Birleşmiş Milletler'e (BM) bağlı Dünya Fikri Mülkiyet Örgütünün (WIPO) Küresel İnovasyon Endeksi (GII) raporundan derlediği bilgilere göre, örgüt dünyadaki 133 ekonomiyi inovasyon ve performanslarına göre değerlendirdi.

TÜRKİYE TİCARİ MARKALAR VE ENDÜSTRİYEL TASARIMLAR ALANINDA 1. SIRADA

Endekse göre, Türkiye genel sıralamada 2023 yılına göre 2 basamak birden yükselerek 39 puanla 37. sırada kendine yer bulurken, üst orta gelir grubunda ise Çin ve Malezya'nın ardından 3. sırada yer aldı.

Alt kategorilere bakıldığında Türkiye, yaratıcı çıktılar kategorisinde 16. sırada yer alırken, ticari markalar ve endüstriyel tasarımlar alanında ise dünya genelinde 1. sıraya yükseldi.

İş gücü piyasasında bilgiye dayalı iş gücünün istihdam oranında düşük performans sergileyen Türkiye, bu alanda 62. sırada kendine yer bulabildi.

Alt orta gelir grubunda Hindistan liderliği alırken, Vietnam 2., Filipinler 3. sıraya yerleşti. Düşük gelir grubunda ise Ruanda 1., Togo 2., Uganda ise 3. oldu.

A HABER UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.