ABD'de konut başlangıçları 16 yılın zirvesini gördü

ABD Ticaret Bakanlığı, şubat ayına ilişkin konut başlangıçları ve inşaat izinleri istatistiklerini yayımladı. Ülkede konut başlangıçları, şubatta yıllık bazda ise yüzde 22,3 arttı.

ABD'de konut başlangıçları, şubatta yüzde 6,8 artışla 1 milyon 769 bine çıkarak Haziran 2006'dan bu yana en yüksek seviyeye ulaştı.

Buna göre, konut başlangıçları, şubatta bir önceki aya kıyasla yüzde 6,8 artarak 1 milyon 769 bine yükseldi.

Piyasa beklentilerini geride bırakan konut başlangıçlarının 1 milyon 690 bin olması öngörülüyordu.

Haziran 2006'dan bu yana en yüksek seviyeyi kaydeden konut başlangıçları, ocak ayında 1 milyon 657 bin seviyesinde gerçekleşmişti.

Ülkede konut başlangıçları, şubatta yıllık bazda ise yüzde 22,3 arttı.

İNŞAAT İZİNLERİ AZALDI

İnşaat izinleri ise şubatta aylık bazda yüzde 1,9 azalarak 1 milyon 859 bin seviyesine geriledi.

Bu dönemde gösterdiği düşüşe rağmen piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleşen inşaat izinlerinin 1 milyon 850 bin olması öngörülüyordu. İnşaat izinleri, ocakta 1 milyon 895 bin seviyesinde kaydedilmişti.

ABD'de inşaat izinleri, şubatta yıllık bazda ise yüzde 7,7 arttı.

Analistler, konut başlangıçlarındaki artışın ülkede inşaat faaliyetindeki toparlanmaya işaret ettiğini, yine de sektörün; tedarik zinciri sıkıntıları, yüksek emtia fiyatları ve vasıflı iş gücü eksikliği nedeniyle talebi karşılamakta zorlandığını belirtti.

A HABER UYGULAMASINI İNDİRMEK İÇİN TIKLAYIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.