Rum basını: Doğurun, yok oluyoruz

Rum tarafında doğurganlık oranının 1995 itibarıyla; nüfusun yenilenmesi için zaruri olan yüzde 2,1'in çok altında olduğu; Rum çiftlerin 2'den fazla çocuk yapmadıkları, nüfusun yaşlanma oranının da arttığı haber verildi.

Politis "Doğurun, Yok Oluyoruz! Nüfus, Çalışan Kesim Arasında Dahi Yaşlanıyor" başlığıyla yansıttığı haberinde "Kıbrıslıyı yakın gelecekte mumla arayacağız." yorumunu yaptı.
Habere göre Rum İstatistik Dairesi tarafından kısa süre önce yayınlanan 2009 nüfus verileri; doğurganlık oranının, nüfusun yenilenmesi için zaruri olan yüzdelik sınırının çok altında kaldığını, çalışabilir yaşta olan nüfusun yaşlanma oranının arttığını gösteriyor.
Nüfus istatistiklerine göre, Boşanmaların sayısı da 2009'da 1738'e ulaştı. Bu; her bin kişi için 2,2 ile ifade ediliyor. Süreci henüz tamamlanmamış, ancak boşanmayla neticelenecek boşanmaların sayısı ise her bin kişi için 275 oldu. Bu sayı 1980'de 42'ydi. 2009'da boşanan çiftlerin yüzde 52,5'inin 18 yaşın altında çocuğu yok, yüzde 26,8'inin 18 yaş altında ve ailesine bağımlı bir; yüzde 15,2'inin 2 ve yüzde 5,6'sının 3 veya daha fazla çocuğu var. Ortalama evlilik süresi 2009'da 8 yıl olarak hesaplandı.
Bu oranların çok düşük olması sebebiyle Rum üst makamlarca ve basın yoluyla doğurganlık oranının artması için çeşitli faaliyetler gerçekleştirildiği görülüyor.
CİHAN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.