Telefon dolandırıcılarının yeni yöntemlerine dikkat
Kendilerini polis, asker veya savcı olarak tanıtarak telefonla vatandaşları dolandıranlar, son dönemlerde yeni yöntem ve taktik geliştirerek amacına ulaşmaya çalışıyor.
TÜSODER Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, telefon dolandırıcılarının temel sermayesinin, kişilerin iletişim bilgilerinin yanı sıra kredi kartını kullanmakta oldukları banka ve sigorta bilgilerinden oluştuğunu söyledi.
Ağaoğlu, bazı dolandırıcıların, profesyonel çağrı merkezleri oluşturarak onlarca personel istihdam edecek kadar işi ileriye götürdüğüne dikkati çekerek, "Çağrı merkezinde görevlendirilecek kişiler özel bir eğitim sonrası iş başı yaptırılmakta ve konuşmalarıyla kurumsal çağrı merkezi izlenimi vermektedirler. Tüketiciler, dikkatli olmadıkları takdirde banka hesapları boşaltılabileceği gibi kredi kartlarından da kendi yapmadıkları harcamaları ödemek zorunda kalabilirler" dedi.
"Tüketicilerin yeni dolandırıcılık yöntemlerinden korunması daha zor"
Kendilerini arayıp vaatlerde veya tehditlerde bulunan kişilere aldanmamaları konusunda tüketicilere uyarılarda bulunan Ağaoğlu, şunları kaydetti:
"Tüketici, kendisini nereden aradığını belirten kişiye kendi bilgilerini, parasını vermeden önce birkaç kez düşünsün. Arandığı söylenen bankayı, televizyon kanalı programını ya da ilgili kamu kurumunu arayıp kendisine gelen mesajın doğruluğunu araştırsın. Tüketiciler, telefonda veya günlük hayatta hesap, mali ve kişisel bilgilerini paylaşmamalı. Tüketicilerin, gelişen teknolojiye paralel yeni dolandırıcılık yöntemlerinden korunması her günkünden daha zor."
Yeni dolandırıcılık yöntemleri
Tüketicilere dikkatli olmaları çağrısı yapan Ağaoğlu, "Kredi kartını düzenli ödeme mükafatı, kampanyalı sigorta, hediye paketi kargosu, 'KOSGEB teşviki kazandınız', vergi borcunun silinmesi, TV programlarına katılma şansı, kredi dosya masrafının iadesi gibi yeni yöntemlerle tüketiciler dolandırılmaya çalışılıyor" diye konuştu.