3 milyar dolara mal olacak proje, ağustos ayında devreye girecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. 1973 yılında faaliyete geçen Boğaziçi Köprüsü ve 1988 yılında tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nden sonra İstanbul Boğazı'na inşa edilen 3. köprüde sona yaklaşıldı. 3 milyar dolara mal olacak proje, ağustos ayında devreye girecek. 3. köprü ve otoyol inşaatı tamamlandığında araç başına 3 dolar olmak üzere, her gün 135 bin otomobil geçişi için Hazine garantisi bulunuyor. Böylece köprünün günlük geliri en az 405 bin dolar (1.1 milyon TL) olacak. Bu rakam ağır vasıta araçlarda 15 doları bulacak. RAKAMLARLA ÜÇÜNCÜ KÖPRÜ Köprünün toplam genişliği 59 metre Köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1408 metre Köprü projesinde 6.500 işçi çalışıyor. Köprünün yapımına 29.05.2013 tarihinde başlandı. Köprü projesinin toplam maliyeti 3 milyar dolar. Kulelerin uzunluğu Avrupa yakasında 322 metre, Asya'da ise 318 metre. 3. boğaz köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nde inşa edilen yolun uzunluğu toplam 116 kilometre. KÖPRÜ GEÇİŞ ÜCRETLERİ